Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για το e-commerce στην Ελλάδα

Επτά συστάσεις για αλλαγές στη νομοθεσία, που αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, κυρίως στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή, απευθύνει προς την ελληνική κυβέρνηση ο ΟΟΣΑ. Οι συστάσεις του ΟΟΣΑ θα αποτελέσουν τη βάση για την αναμόρφωση της σχετικής εθνικής νομοθεσίας έως τα τέλη του έτους.

Επτά συστάσεις για την αναμόρφωση της νομοθεσίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο εισηγείται ο ΟΟΣΑ

Στόχος των συστάσεων, που δημοσιοποιήθηκαν χθες, είναι η δημιουργία κατάλληλου περιβάλλοντος, το οποίο θα αναστρέψει τη σημερινή εικόνα που θέλει την Ελλάδα ουραγό της Ε.Ε. στο e-commerce, στερώντας της πολύτιμους πόντους ανταγωνιστικότητας.

Άλλωστε, όπως σχολιάζει ο ΟΟΣΑ, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας υπολείπεται των περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, υπάρχει δυναμική, η οποία διαφαίνεται από τις αυξητικές τάσεις στα βασικά μεγέθη που καθορίζουν την ανάπτυξη του online εμπορίου.

Συνολικά, όπως ανέφερε χθες ο επικεφαλής οικονομολόγος της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού του ΟΟΣΑ, Σον Ένις, ο Οργανισμός πρόκειται να καταθέσει τον προσεχή Νοέμβριο τις συστάσεις του για την “εργαλειοθήκη Νο3”, στην οποία εξετάζονται τέσσερις κλάδοι της οικονομίας: ηλεκτρονικό εμπόριο, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, χονδρεμπόριο και κατασκευές. Σε ό,τι αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχει, ήδη, κατατεθεί ένα πρώτο κείμενο συστάσεων του ΟΟΣΑ.

Συστάσεις Οι συστάσεις του ΟΟΣΑ αφορούν:

- Την υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του “καταναλωτή” σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή. Οι τεχνοκράτες του Οργανισμού εκτιμούν ότι στην ελληνική νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή υπάρχουν πολλαπλοί και αντιφατικοί μεταξύ τους ορισμοί, που εφαρμόζονται σε διαφορετικούς τομείς της προστασίας κι έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχυσης και την πρόκληση νομικής αβεβαιότητας.

- Την υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του “προμηθευτή” σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή. Όπως και στην περίπτωση του ορισμού του καταναλωτή, κατά τον ΟΟΣΑ, υπάρχουν πολλαπλοί ορισμοί του προμηθευτή, γεγονός που δημιουργεί στους προμηθευτές προβλήματα νομικής αβεβαιότητας, καθώς και αυξημένου κόστους νομικής υποστήριξης και συμμόρφωσης.

- Τη διευκρίνιση των ορισμών και της διάκρισης μεταξύ νομικών και εμπορικών εγγυήσεων.

- Την κατάργηση κάποιων υποχρεώσεων των τελικών πωλητών σχετικά με τις εμπορικές εγγυήσεις.

- Την παρακολούθηση και αναθεώρηση εντός δύο ετών του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν στην πράξη οι μηχανισμοί Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών, ώστε να αποφεύγονται δυνητικές καθυστερήσεις και συνωστισμοί.

- Την απλοποίηση και κωδικοποίηση του κύριου νόμου περί προστασίας καταναλωτή και ρητή κατάργηση της παρωχημένης και μη ισχύουσας νομοθεσίας στο συγκεκριμένο τομέα.

- Τη διευκρίνιση ότι οι Ενδιάμεσοι Πάροχοι Υπηρεσιών (περιλαμβανομένων των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου) απαλλάσσονται της γενικής υποχρέωσης να παρακολουθούν την νομιμότητα των πληροφοριών που διαβιβάζουν ή αποθηκεύουν, όταν παρέχουν μόνο υπηρεσία “φιλοξενίας”. Ευθυγράμμιση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος με την Οδηγία Ε.Ε. που αυτό μεταφέρει στην Ελληνική νομοθεσία. 

Αναιμικές επιδόσεις Σύμφωνα με την ανάλυση του ΟΟΣΑ, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου φέρεται να υπολείπεται σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη - μέλη της Ε.Ε. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, μόλις 6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα - με απασχόληση 10 ατόμων και άνω - σημείωσαν διαδικτυακές πωλήσεις το 2015 (9% το 2014). Η αξία των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου αντιπροσωπεύει το 1% των πωλήσεων των Ελληνικών επιχειρήσεων με απασχόληση 10 ατόμων και άνω (2% το 2014). Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 17% (15% το 2014) - τόσο σε αριθμό επιχειρήσεων, όσο και σε αξία πωλήσεων.

Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν σημαντική αύξηση τόσο στη διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα (68% των νοικοκυριών είχε πρόσβαση στο Διαδίκτυο το 2015 έναντι 46% το 2010), όσο και στο ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου, που πραγματοποιούν online αγορές (47% το 2015 από 27% το 2010).

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου B2C του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 25% των online αγοραστών έκαναν την πλειονότητα των αγορών τους online κατά το 2015 (9% το 2014), ενώ η μέση δαπάνη εμφανίζεται αυξημένη κατά 10%. Επιπρόσθετα, το 65% των online αγορών από Έλληνες αγοραστές έγιναν από Ελληνικούς ιστότοπους (60% το 2014).
 
(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 21 Ιουλίου 2016)
Powered by Bullraider.com
Η Ευρώπη θέλει να μειώσει τις διεθνείς εξαρτήσεις ...
11 Μαϊ 2021 13:19 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η Ευρώπη θέλει να μειώσει τις διεθνείς εξαρτήσεις σε θέματα τεχνολογίας Αυξημένη εξάρτηση από διεθνείς παίκτες έχει η Ευρώπη σε μια σειρά κρίσιμων τεχνολογικών κλάδων, όπως οι ημιαγωγοί και το cloud. Με αυτό το δεδομένο, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναλαμβάνει δράση, ώστε να αποκτήσει αυτονομία σε κομβικές ψηφιακές τεχνολογίες και να μειώσει τις εξαρτήσεις της από ανταγωνιστικές αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ και της Κίνα [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.