Ριζικές αλλαγές στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ευρώπη

Ριζικές αλλαγές στο τοπίο των ηλεκτρονικών πληρωμών προωθεί αυτήν την περίοδο η Ε.Ε. Στόχος της Ένωσης να εκμεταλλευθεί έγκαιρα το “κύμα”» της καινοτομίας στο χώρο των ψηφιακών συναλλαγών, που φέρνει μαζί της η τεχνολογία και ταυτόχρονα να εγγυηθεί ένα αυστηρό πλαίσιο ασφαλείας σε εταιρείες και καταναλωτές.

Κοινά πρότυπα επικοινωνίας μεταξύ τραπεζών και εταιρειών χρηματοοικονομικής τεχνολογίας FinTech θεσμοθετεί η Ε.Ε.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Ε.Ε. θεσμοθετεί μια σειρά νέων κανόνων για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, με τους οποίους εκσυγχρονίζεται το υφιστάμενο πλαίσιο, ώστε να συμπεριλάβει εναλλακτικές λύσεις και υπηρεσίες e-συναλλαγών, τις οποίες εκφράζουν, σε ένα βαθμό, οι εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (FinTech).

Οι εν λόγω κανόνες εφαρμόζουν την Οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών, που αναθεωρήθηκε πρόσφατα, η οποία αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών πληρωμών της Ευρώπης, ώστε να συμβαδίζουν με αυτήν την ταχέως εξελισσόμενη αγορά και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν καινοτόμες υπηρεσίες, που προσφέρουν τρίτοι πάροχοι, οι εταιρείες FinTech δηλαδή, διατηρώντας, όμως, παράλληλα αυστηρά επίπεδα προστασίας των δεδομένων και ασφάλειας για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις στην Ε.Ε. Ένας από τους βασικούς στόχους της δεύτερης Οδηγίας για τις υπηρεσίες πληρωμών, που παρουσιάστηκε χθες, είναι η αύξηση του επιπέδου και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης σε αυτές. Για παράδειγμα, η εν λόγω Οδηγία υποχρεώνει τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών να αναπτύξουν σύστημα αυστηρής εξακρίβωσης της ταυτότητας του πελάτη (SCA). 

Κωδικοί πρόσβασης
Η απλή χρήση κωδικού πρόσβασης ή οι λεπτομέρειες, που εμφανίζονται σε πιστωτική κάρτα, δεν θα επαρκούν, πλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις, για την πραγματοποίηση μιας πληρωμής. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα απαιτείται κωδικός, που θα ισχύει μόνο για μια συγκεκριμένη συναλλαγή μαζί με τα άλλα δύο ανεξάρτητα στοιχεία.

Οι νέοι κανόνες βασίζονται σε συνδυασμό τουλάχιστον δύο ανεξάρτητων στοιχείων, που θα μπορούσαν να είναι ένα φυσικό στοιχείο - κάρτα ή κινητό τηλέφωνο - σε συνδυασμό με έναν κωδικό πρόσβασης ή ένα βιομετρικό χαρακτηριστικό, όπως δακτυλικά αποτυπώματα πριν από την πραγματοποίηση πληρωμής. Στόχος είναι να μειωθούν σημαντικά τα τρέχοντα επίπεδα απάτης για όλες τις μεθόδους πληρωμής, ιδίως για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, και να προστατεύεται το απόρρητο των οικονομικών δεδομένων των χρηστών. 

Εξαιρέσεις
Ωστόσο, οι κανόνες αναγνωρίζουν, επίσης, ότι αποδεκτά επίπεδα ασφάλειας των πληρωμών μπορούν, σε ορισμένες περιπτώσεις, να επιτευχθούν με άλλους τρόπους και όχι μόνο μέσω της χρήσης των δύο ανεξάρτητων στοιχείων, που απαιτούνται για την εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη.

Για παράδειγμα, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών μπορούν να εξαιρεθούν, εάν έχουν αναπτύξει τρόπους εκτίμησης των κινδύνων για τις συναλλαγές και μπορούν να εντοπίζουν τις δόλιες συναλλαγές.

Προβλέπονται, επίσης, εξαιρέσεις για άυλες πληρωμές και συναλλαγές για μικρά ποσά, καθώς και για συγκεκριμένα είδη πληρωμών, όπως τα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών ή τα τέλη στάθμευσης. Χάρη σε αυτές τις εξαιρέσεις, οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών μπορούν να συνεχίσουν να προτείνουν πρακτικές λύσεις πληρωμών χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια τους.

Οι κανόνες προσδιορίζουν, επίσης, τις υποχρεώσεις που επιβάλλονται στις τράπεζες και στους παρόχους καινοτόμων λύσεων πληρωμής και εργαλείων παροχής πληροφοριών λογαριασμού. 

Οι τράπεζες
Η νέα - δεύτερη - Οδηγία για τις υπηρεσίες πληρωμών θεσπίζει, επίσης, πλαίσιο για νέες υπηρεσίες που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών των καταναλωτών, όπως οι λεγόμενες υπηρεσίες κίνησης πληρωμών και υπηρεσίες παροχής πληροφοριών λογαριασμού. Οι εν λόγω καινοτόμες υπηρεσίες παρέχονται ήδη σε πολλές χώρες της Ε.Ε., αλλά χάρη στη δεύτερη οδηγία θα γίνουν διαθέσιμες στους καταναλωτές σε ολόκληρη την Ε.Ε., με την επιφύλαξη αυστηρών απαιτήσεων ασφάλειας. 

Στο μεταξύ, βάσει της νέας Οδηγίας, οι τράπεζες δεν μπορούν να εμποδίζουν τους καταναλωτές που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις νέες υπηρεσίες. Κάθε τράπεζα, που παρέχει διαδικτυακή πρόσβαση σε λογαριασμούς, πρέπει, επίσης, να συνεργάζεται με τις εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας ή με άλλες τράπεζες που παρέχουν τέτοιες νέες υπηρεσίες. Για το σκοπό αυτόν, οι τράπεζες πρέπει να καθιερώσουν ασφαλείς διαύλους επικοινωνίας για τη διαβίβαση δεδομένων και την πραγματοποίηση πληρωμών.

Οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερη επιλογή και πιο ανταγωνιστικά προϊόντα, όταν πληρώνουν για αγαθά και υπηρεσίες, που αγοράζονται μέσω του Διαδικτύου. Επίσης, θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται τα προσωπικά οικονομικά τους αποτελεσματικότερα μέσω εφαρμογών, οι οποίες συγκεντρώνουν πληροφορίες από τους λογαριασμούς, που διατηρούν σε διαφορετικές τράπεζες. 

Χρονοδιάγραμμα
Μετά την έκδοση των ρυθμιστικών τεχνικών προτύπων από την Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα έχουν στη διάθεση τους τρεις μήνες για να τα εξετάσουν ενδελεχώς. Με την επιφύλαξη της περιόδου εξέτασης, οι νέοι κανόνες θα δημοσιευτούν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ε.Ε. Οι τράπεζες και άλλοι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών θα διαθέτουν 18 μήνες για να θέσουν σε εφαρμογή τα μέτρα ασφαλείας και τα εργαλεία επικοινωνίας.

Σε τεχνικό επίπεδο, τα “ρυθμιστικά τεχνικά πρότυπα”, που εκδόθηκαν χθες, έχουν εκπονηθεί από την Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών, σε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Διευκρινίζουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να γίνεται αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη (SCA).

(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - 28 Νοεμβρίου 2017)

Powered by Bullraider.com
2 στις 3 ελληνικές εταιρείες επενδύουν στην τεχνολ...
23 Απρ 2020 10:42 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

2 στις 3 ελληνικές εταιρείες επενδύουν στην τεχνολογία ως απάντηση στην κρίση Βαριά σκιά στις ελληνικές επιχειρήσεις ρίχνει, ήδη, η πανδημία του νέου κορωνοϊού, επηρεάζοντας κρίσιμους δείκτες, όπως οι πωλήσεις, η κερδοφορία, αλλά και το ηθικό των εργαζομένων. Πάντως, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών δηλώνει πως έχει ήδη επηρεαστεί από την εξάπλωση του κορωνοϊού, μόλις το 33% των προγραμματίζει ανα [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Στο 2% το ποσοστό της τηλεργασίας στην Ελλάδα...
11 Φεβ 2020 11:52 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Στο 2% το ποσοστό της τηλεργασίας στην Ελλάδα Τη λύση της τηλεργασίας, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών από απόσταση, επιλέγουν όλο και περισσότεροι πολίτες ανά τον κόσμο, με την τεχνολογία να μετασχηματίζει ριζικά τον τρόπο, που οργανώνεται και παρέχεται η εργασία. Στην Ελλάδα, το 2% των απασχολουμένων, ηλικίας 15 έως 64 ετών, εργάζεται πλέον από το σπίτι (στοιχεία 2018). Συνολικά, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Οι Έλληνες επιδοκιμάζουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό...
23 Απρ 2020 10:34 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Οι Έλληνες επιδοκιμάζουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης Περισσότερο ψηφιακό κράτος ζητούν οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι, στη μεγάλη πλειοψηφία τους, δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τις δράσεις για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό τμήματος της δημόσιας διοίκησης, που “έτρεξαν” στη χώρα μας εν μέσω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Οι Έλληνες πολίτες επιδοκιμάζουν ψηφιακές ευκολίες, όπως η  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Ρομποτική, drones και αισθητήρες καταλύτες για την...
04 Φεβ 2020 15:59 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Ρομποτική, drones και αισθητήρες καταλύτες για την αγροτική παραγωγή Μπορεί η επένδυση σε νέες τεχνολογίες στον αγροτικό τομέα να έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλους τομείς, αλλά πλέον και ο τομέας της γεωργίας φαίνεται πως οδεύει ολοταχώς προς την 4η βιομηχανική επανάσταση. Ήδη, η τεχνητή νοημοσύνη, το Internet of Things, το blockchain και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες, αξιοποιούνται πλέον στην αγροτική παραγωγή, παρέχοντ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.