Προλειαίνει το έδαφος για τα αυτοκινούμενα οχήματα η Ευρώπη

Το δρόμο για τα αυτοκινούμενα οχήματα στην Ευρώπη αρχίζουν να στρώνουν τα αρμόδια θεσμικά Όργανα της Ε.Ε. Προκειμένου να προλειάνει το έδαφος για τα οχήματα χωρίς οδηγό και την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δρομολογήσει μία σειρά παρεμβάσεων, που θα αρχίσουν να ανακοινώνονται εντός του 2016.

Ευρωπαϊκό σχέδιο για την ανάπτυξη συνεργατικών ευφυών μεταφορών το 2ο εξάμηνο του 2016Σε αυτό το πλαίσιο, η Επιτροπή, ανακοινώνοντας το πλάνο της για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς δρόμους, έκανε γνωστό ότι σκοπεύει να εκπονήσει ένα γενικό σχέδιο για την ανάπτυξη συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών, το 2ο εξάμηνο του 2016. Πρόκειται για συστήματα, που εξασφαλίζουν την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και οδικών υποδομών, δίνοντας, για παράδειγμα, στα οχήματα τη δυνατότητα να προειδοποιούν το ένα το άλλο άμεσα (π.χ. σε περίπτωση πέδησης έκτακτης ανάγκης) ή μέσω των υποδομών (π.χ. οδικά έργα κατά μήκος της διαδρομής).

“Προκειμένου να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος της Ε.Ε. για μείωση στο μισό του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα από το 2010 έως το 2020, απαιτούνται πρόσθετες ενέργειες”, αναφέρει σχετική Επιτροπή. Παράλληλα, τονίζει ότι “η τεχνολογική πρόοδος της τελευταίας δεκαετίας έχει βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια των οχημάτων. Οι σημαντικές εξελίξεις, όσον αφορά την καινοτομία και την τεχνολογία, ενισχύουν τις δυνατότητες βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στο μέλλον, ιδίως στον τομέα της αυτοματοποίησης των οχημάτων και της συνδεσιμότητας”.

Το θετικό είναι ότι οι στατιστικές του 2015 για την οδική ασφάλεια, που δημοσίευσε η Επιτροπή, επιβεβαιώνουν ότι οι δρόμοι της Ευρώπης παραμένουν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, παρά την πρόσφατη επιβράδυνση της μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Η Ελλάδα, μάλιστα, παρουσίασε το 2015 την εντυπωσιακότερη μείωση σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατ. κατοίκων (-36%) στο σύνολο της Ε.Ε. 

Προετοιμασία

Προ διμήνου, μια νέα ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής ξεκίνησε τις διεργασίες με στόχο την ανάπτυξη των αυτοκινούμενων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Πρόκειται για την ομάδα “GEAR 2030”, η οποία θα συντονίσει τις απαιτούμενες ενέργειες, προκειμένου να εκπονηθεί ένα συνολικό σχέδιο για την ανάπτυξη της τεχνολογίας του αυτόνομου οχήματος, ώστε - έως το 2030 - τα οχήματα χωρίς οδηγό να είναι πραγματικότητα και για την Ευρώπη.

Η δημιουργία της ομάδας “GEAR 2030” έχει εκληφθεί από την αγορά ως το πρώτο βήμα για την κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Στην ομάδα συμμετέχουν εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας, οργανώσεις καταναλωτών και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.

Ένα από τα εμπόδια για την ευρεία διάδοση των οχημάτων χωρίς οδηγό, αποτελεί η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για την οδική κυκλοφορία, η οποία απαιτεί από τους οδηγούς να είναι σε θέση να ελέγχουν τα αυτοκίνητα ανά πάσα στιγμή. Αρκετές χώρες της Ε.Ε. έχουν, ήδη, υποβάλει αίτηση τροποποίησης της σχετικής σύμβασης, που θα επιτρέψει σε μερικώς αυτόνομα οχήματα να κυκλοφορούν, υπό την προϋπόθεση ότι ένας άνθρωπος θα είναι εις θέση να πάρει στα χέρια του το …τιμόνι του αυτοκινήτου.

 

(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 5 Απριλίου 2016)

Powered by Bullraider.com
Η Ευρώπη θέλει να μειώσει τις διεθνείς εξαρτήσεις ...
11 Μαϊ 2021 13:19 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η Ευρώπη θέλει να μειώσει τις διεθνείς εξαρτήσεις σε θέματα τεχνολογίας Αυξημένη εξάρτηση από διεθνείς παίκτες έχει η Ευρώπη σε μια σειρά κρίσιμων τεχνολογικών κλάδων, όπως οι ημιαγωγοί και το cloud. Με αυτό το δεδομένο, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναλαμβάνει δράση, ώστε να αποκτήσει αυτονομία σε κομβικές ψηφιακές τεχνολογίες και να μειώσει τις εξαρτήσεις της από ανταγωνιστικές αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ και της Κίνα [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.