Ο φόβος, για την ασφάλεια των δεδομένων, εμπόδιο στην εξάπλωση του e-commerce

Συστάσεις προς τα κράτη - μέλη να θωρακίσουν περαιτέρω το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των διαδικτυακών αγορών, απηύθυνε χθες ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Με το δεδομένο ότι ο προβληματισμός των καταναλωτών σε θέματα ασφάλειας και ο φόβος για τα προσωπικά δεδομένα συνεχίζουν να αποθαρρύνουν το παγκόσμιο e-commerce, ο ΟΟΣΑ ζητά τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, ώστε να αντιμετωπισθούν οι νέοι κίνδυνοι που δημιουργούνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία των διαδικτυακών αγορώνΟ ΟΟΣΑ διαπιστώνει ότι, αν και οι καταναλωτές έλκονται σταδιακά από την άνεση και τη δυνατότητα επιλογών που προσφέρουν οι αγορές μέσω Διαδικτύου, η ασφάλεια των πληρωμών ή η νομική προσφυγή, σε περίπτωση προβλήματος, δημιουργούν επιφυλακτικότητα στο αγοραστικό κοινό.

Για παράδειγμα, αν και το 75% των καταναλωτών σε χώρες του ΟΟΣΑ έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Διαδίκτυο, μόνο ο ένας στους δύο προχώρησε σε κάποιου είδους ηλεκτρονική αγορά (το 2014). Όσοι δεν έκαναν αγορές μέσω του Διαδικτύου ανέφεραν ως κύριους λόγους το φόβο για την ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα.

Στις συστάσεις του, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές, αλλά λειτουργούν συμβουλευτικά προς τα κράτη - μέλη, ασκώντας μια πρόσθετη πίεση για συμμόρφωση, ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι οι πολίτες, που κάνουν ηλεκτρονικά αγορές δικαιούνται ίδιο επίπεδο προστασίας με αυτό που έχουν στις συμβατικές συναλλαγές τους. Σε αυτό το πλαίσιο, καλεί τα κράτη να συνεργασθούν με τις επιχειρηματικές και καταναλωτικές οργανώσεις, για να καθορίσουν τις αλλαγές στη νομοθεσία, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επέκταση

Στις συστάσεις αναφέρεται ότι οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να παρερμηνεύουν ή να αποκρύπτουν όρους και προϋποθέσεις, που είναι πιθανόν να επηρεάσουν αποφάσεις αγορών ή να προσφεύγουν σε τακτικές, όπως η απόκρυψη της ταυτότητας τους ή την τοποθεσία τους.

Σύμφωνα με το κείμενο των συστάσεων, οι εταιρείες δεν θα πρέπει να εμπλέκονται σε δόλιες πρακτικές όσον αφορά τη συγκέντρωση ή χρήση προσωπικών στοιχείων, ενώ οφείλουν να προσέχουν ιδιαίτερα την προώθηση προϊόντων τους, όταν απευθύνονται σε παιδιά ή άλλους ευάλωτους καταναλωτές.

Ο ΟΟΣΑ αναφέρει, επιπλέον, ότι θα πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις, που θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν τους όρους και τις προϋποθέσεις σχετικά με την απόκτηση και χρήση ψηφιακού περιεχομένου, όπως των online ταινιών και μουσικής, που αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τέλος, ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μηχανισμούς, που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν εύκολα, για να λύνουν γρήγορα τις διαφορές που προκύπτουν κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους, εντός της χώρας τους ή διασυνοριακά.

 

(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 31 Μαρτίου 2016)

Powered by Bullraider.com
Νέοι κανόνες για την ελεύθερη ροή δεδομένων μη προ...
14 Νοε 2018 14:50 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Νέοι κανόνες για την ελεύθερη ροή δεδομένων μη προσωπικού χαρακτήρα Δύο βασικές νομοθετικές πράξεις ολοκλήρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την ψηφιακή ενιαία αγορά. Την περασμένη εβδομάδα το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξέδωσε τον Κανονισμό για την ελεύθερη ροή των δεδομένων μη προσωπικού χαρακτήρα και τη νέα Οδηγία για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων. Ο κανονισμός γ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Πέντε καθημερινές πρακτικές για ασφαλές Διαδίκτυο...
07 Νοε 2018 12:27 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Πέντε καθημερινές πρακτικές για ασφαλές Διαδίκτυο Ευθέως ανάλογη της αύξησης του χρόνου που αφιερώνει ο μέσος άνθρωπος στο Διαδίκτυο, είναι και η ανοδική πορεία των κρουσμάτων ψηφιακών επιθέσεων. Ένας τυπικός χρήστης δαπανά περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα σε κοινωνικές πλατφόρμες, ενώ, σύμφωνα με κάποιες άλλες εκτιμήσεις, το ένα τρίτο του online χρόνου μας το αφιερώνουμε στα κοινωνικά μέσα. Οι αριθμοί αυ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Η ψηφιοποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα “κλειδί” γι...
07 Νοε 2018 12:32 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η ψηφιοποίηση στην εφοδιαστική αλυσίδα “κλειδί” για τον κλάδο Σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού έχει εισέλθει ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται σε πραγματικό “κλειδί” για το μέλλον του. Σύμφωνα με τους αναλυτές, σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο ψηφιακό κόσμο, οι επιχειρήσεις του κλάδου κινούνται από μια γραμμική αλυσίδα εφοδιασμού και δικά τους (on premises) συστ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Leviton, παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρονικά και ηλε...
21 Οκτ 2018 14:36 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρονικά και ηλεκτρολογικά υλικά για κάθε είδος έργου, κατοικίες, εμπορικά και βιομηχανικά κτήρια, εργοτάξια ... 

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.