Ο φόβος, για την ασφάλεια των δεδομένων, εμπόδιο στην εξάπλωση του e-commerce

Συστάσεις προς τα κράτη - μέλη να θωρακίσουν περαιτέρω το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των διαδικτυακών αγορών, απηύθυνε χθες ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Με το δεδομένο ότι ο προβληματισμός των καταναλωτών σε θέματα ασφάλειας και ο φόβος για τα προσωπικά δεδομένα συνεχίζουν να αποθαρρύνουν το παγκόσμιο e-commerce, ο ΟΟΣΑ ζητά τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, ώστε να αντιμετωπισθούν οι νέοι κίνδυνοι που δημιουργούνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία των διαδικτυακών αγορώνΟ ΟΟΣΑ διαπιστώνει ότι, αν και οι καταναλωτές έλκονται σταδιακά από την άνεση και τη δυνατότητα επιλογών που προσφέρουν οι αγορές μέσω Διαδικτύου, η ασφάλεια των πληρωμών ή η νομική προσφυγή, σε περίπτωση προβλήματος, δημιουργούν επιφυλακτικότητα στο αγοραστικό κοινό.

Για παράδειγμα, αν και το 75% των καταναλωτών σε χώρες του ΟΟΣΑ έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Διαδίκτυο, μόνο ο ένας στους δύο προχώρησε σε κάποιου είδους ηλεκτρονική αγορά (το 2014). Όσοι δεν έκαναν αγορές μέσω του Διαδικτύου ανέφεραν ως κύριους λόγους το φόβο για την ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα.

Στις συστάσεις του, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές, αλλά λειτουργούν συμβουλευτικά προς τα κράτη - μέλη, ασκώντας μια πρόσθετη πίεση για συμμόρφωση, ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι οι πολίτες, που κάνουν ηλεκτρονικά αγορές δικαιούνται ίδιο επίπεδο προστασίας με αυτό που έχουν στις συμβατικές συναλλαγές τους. Σε αυτό το πλαίσιο, καλεί τα κράτη να συνεργασθούν με τις επιχειρηματικές και καταναλωτικές οργανώσεις, για να καθορίσουν τις αλλαγές στη νομοθεσία, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επέκταση

Στις συστάσεις αναφέρεται ότι οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να παρερμηνεύουν ή να αποκρύπτουν όρους και προϋποθέσεις, που είναι πιθανόν να επηρεάσουν αποφάσεις αγορών ή να προσφεύγουν σε τακτικές, όπως η απόκρυψη της ταυτότητας τους ή την τοποθεσία τους.

Σύμφωνα με το κείμενο των συστάσεων, οι εταιρείες δεν θα πρέπει να εμπλέκονται σε δόλιες πρακτικές όσον αφορά τη συγκέντρωση ή χρήση προσωπικών στοιχείων, ενώ οφείλουν να προσέχουν ιδιαίτερα την προώθηση προϊόντων τους, όταν απευθύνονται σε παιδιά ή άλλους ευάλωτους καταναλωτές.

Ο ΟΟΣΑ αναφέρει, επιπλέον, ότι θα πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις, που θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν τους όρους και τις προϋποθέσεις σχετικά με την απόκτηση και χρήση ψηφιακού περιεχομένου, όπως των online ταινιών και μουσικής, που αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τέλος, ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μηχανισμούς, που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν εύκολα, για να λύνουν γρήγορα τις διαφορές που προκύπτουν κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους, εντός της χώρας τους ή διασυνοριακά.

 

(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 31 Μαρτίου 2016)

Powered by Bullraider.com
Σε άνοδο και οι συσκευές IoT με σύνδεση σε δίκτυα ...
12 Απρ 2017 11:44 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Σε άνοδο και οι συσκευές IoT με σύνδεση σε δίκτυα κινητής Στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας επόμενης γενιάς φαίνεται ότι σκοπεύουν να βασιστούν όσοι σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των ΙοΤ συσκευών. Αυτό, τουλάχιστον, εκτιμά η εταιρεία ερευνών Berg Insight, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο των συσκευών IoT με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας θα παρουσιάσουν μέση ετήσια  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Επενδύσεις $500 δις σε ψηφιακά δίκτυα τα προσεχή 5...
21 Μαρ 2017 12:40 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Επενδύσεις $500 δις σε ψηφιακά δίκτυα τα προσεχή 5-7 χρόνια Σε πρωτεύον σημείο ενδιαφέροντος για τον κλάδο της ενέργειας και για τις εταιρείες κοινής ωφέλειας, παγκοσμίως, εξελίσσονται τα ψηφιακά δίκτυα. Σύμφωνα με την έρευνα “Digital Grid: Powering the future of utilities” της ΕΥ, το 92% των επιχειρήσεων σχεδιάζει επενδύσεις σε ψηφιακά δίκτυα κατά τους επόμενους 12 μήνες, ενώ οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να φτάσουν στο επίπεδο τ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Η INTEL ΕΞΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΗ MOBILEYE ΓΙΑ $ 15,3 ΔΙΣ....
22 Μαρ 2017 16:08 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η INTEL ΕΞΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΗ MOBILEYE ΓΙΑ $ 15,3 ΔΙΣ. Πολλά και ενδιαφέροντα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στο χώρο του connected car, μια αγορά η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές θα αγγίξει τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2022. Ένα υποσύνολο αυτού που ονομάζουμε connected car είναι και οι τεχνολογίες της αυτόνομης οδήγησης. Στο χώρο αυτό η εταιρεία η οποία πρωτοστατεί είναι η Ισραηλινή Mobileye. Πρόκειται για μια εταιρεία με πολλές συνε [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Η ψηφιακή επανάσταση ανοίγει νέους δρόμους στην κο...
09 Μαρ 2017 11:31 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η ψηφιακή επανάσταση ανοίγει νέους δρόμους στην κοινωνική καινοτομία Καινοτομίες σε εργαλεία, υπηρεσίες και μοντέλα, που θα επιτρέψουν σε όλους τους Ευρωπαίους να αποκτήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες και να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, αναζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας 2017 “Equality Rebooted”, που προκηρύχθηκε από τη [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.