Ο φόβος, για την ασφάλεια των δεδομένων, εμπόδιο στην εξάπλωση του e-commerce

Συστάσεις προς τα κράτη - μέλη να θωρακίσουν περαιτέρω το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των διαδικτυακών αγορών, απηύθυνε χθες ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Με το δεδομένο ότι ο προβληματισμός των καταναλωτών σε θέματα ασφάλειας και ο φόβος για τα προσωπικά δεδομένα συνεχίζουν να αποθαρρύνουν το παγκόσμιο e-commerce, ο ΟΟΣΑ ζητά τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, ώστε να αντιμετωπισθούν οι νέοι κίνδυνοι που δημιουργούνται από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία των διαδικτυακών αγορώνΟ ΟΟΣΑ διαπιστώνει ότι, αν και οι καταναλωτές έλκονται σταδιακά από την άνεση και τη δυνατότητα επιλογών που προσφέρουν οι αγορές μέσω Διαδικτύου, η ασφάλεια των πληρωμών ή η νομική προσφυγή, σε περίπτωση προβλήματος, δημιουργούν επιφυλακτικότητα στο αγοραστικό κοινό.

Για παράδειγμα, αν και το 75% των καταναλωτών σε χώρες του ΟΟΣΑ έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Διαδίκτυο, μόνο ο ένας στους δύο προχώρησε σε κάποιου είδους ηλεκτρονική αγορά (το 2014). Όσοι δεν έκαναν αγορές μέσω του Διαδικτύου ανέφεραν ως κύριους λόγους το φόβο για την ασφάλεια και τα προσωπικά δεδομένα.

Στις συστάσεις του, οι οποίες δεν είναι δεσμευτικές, αλλά λειτουργούν συμβουλευτικά προς τα κράτη - μέλη, ασκώντας μια πρόσθετη πίεση για συμμόρφωση, ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι οι πολίτες, που κάνουν ηλεκτρονικά αγορές δικαιούνται ίδιο επίπεδο προστασίας με αυτό που έχουν στις συμβατικές συναλλαγές τους. Σε αυτό το πλαίσιο, καλεί τα κράτη να συνεργασθούν με τις επιχειρηματικές και καταναλωτικές οργανώσεις, για να καθορίσουν τις αλλαγές στη νομοθεσία, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Επέκταση

Στις συστάσεις αναφέρεται ότι οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να παρερμηνεύουν ή να αποκρύπτουν όρους και προϋποθέσεις, που είναι πιθανόν να επηρεάσουν αποφάσεις αγορών ή να προσφεύγουν σε τακτικές, όπως η απόκρυψη της ταυτότητας τους ή την τοποθεσία τους.

Σύμφωνα με το κείμενο των συστάσεων, οι εταιρείες δεν θα πρέπει να εμπλέκονται σε δόλιες πρακτικές όσον αφορά τη συγκέντρωση ή χρήση προσωπικών στοιχείων, ενώ οφείλουν να προσέχουν ιδιαίτερα την προώθηση προϊόντων τους, όταν απευθύνονται σε παιδιά ή άλλους ευάλωτους καταναλωτές.

Ο ΟΟΣΑ αναφέρει, επιπλέον, ότι θα πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις, που θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές καταλαβαίνουν τους όρους και τις προϋποθέσεις σχετικά με την απόκτηση και χρήση ψηφιακού περιεχομένου, όπως των online ταινιών και μουσικής, που αποτελούν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τέλος, ο ΟΟΣΑ σημειώνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε μηχανισμούς, που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν εύκολα, για να λύνουν γρήγορα τις διαφορές που προκύπτουν κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους, εντός της χώρας τους ή διασυνοριακά.

 

(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 31 Μαρτίου 2016)

Powered by Bullraider.com
Η ιστορία του ρολογιού: Πώς μετρούσαν το χρόνο από...
28 Δεκ 2018 10:34 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Η ιστορία του ρολογιού: Πώς μετρούσαν το χρόνο από τα αρχαία χρόνια Οι ιστορικοί δεν γνωρίζουν ποιος ή πότε ακριβώς «επινόησε» τη συσκευή που μετρά  τον χρόνο. Πιθανόν, χιλιάδες  χρόνια  πριν κάποιος παρατήρησε πως, όταν τοποθέτησε κατακόρυφα  στο  έδαφος μία ράβδο, η σκιά της εκινείτο στο έδαφος ακολουθώντας την κίνηση του Ήλιου Η ιστορία του χρόνου και πώς αυτός έχει μετρηθεί ανά τους αιώνες ε [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Εναρμονισμένα ευρωπαϊκά πρότυπα για 5G, Big Data κ...
28 Νοε 2018 15:22 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Εναρμονισμένα ευρωπαϊκά πρότυπα για 5G, Big Data και ΙοΤ Την πλήρη λειτουργία της ενιαίας αγοράς επιχειρεί να εξασφαλίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου έξι μήνες πριν από τις εκλογές για την ανάδειξη των νέων μελών του Κοινοβουλίου. Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε χθες ένα σχέδιο δράσης για την εκπόνηση εναρμονισμένων προτύπων, που βοηθούν στη λειτουργία της ενιαίας αγοράς. Στόχος είναι τ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Αλλάζει ο χάρτης των χρηματοδοτήσεων για startups ...
03 Δεκ 2018 09:36 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Αλλάζει ο χάρτης των χρηματοδοτήσεων για startups στην Ευρώπη Σαρωτικές αλλαγές στον χάρτη των χρηματοδοτήσεων μικρομεσαίων εταιρειών και νεοφυών επιχειρήσεων φέρνει ο Κανονισμός για τη συμμετοχική χρηματοδότηση (Crowdfunding), που ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Με τον νέο Κανονισμό δημιουργείται -σε πανευρωπαϊκό επίπεδο- η δυνατότητα χρηματοδότησης επιχειρήσεων χωρίς τη συμμετοχή τραπεζών και άλλων μεσαζόντ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
To 40% του παγκόσμιου πληθυσμού θα συνδέεται μέσω ...
22 Νοε 2018 14:45 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

To 40% του παγκόσμιου πληθυσμού θα συνδέεται μέσω 5G το 2025 Συνδεδεμένο και μάλιστα σε υψηλές ταχύτητες είναι –όπως όλα δείχνουν- το μέλλον του πλανήτη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού θα συνδέεται σε δίκτυα επόμενης γενιάς 5G το 2025. Επιπλέον, το 70% του πληθυσμού ή περίπου 6 δισ. άνθρωποι, θα χρησιμοποιεί το 2025 υπηρεσίες mobile internet. Τις παραπάνω εκτιμήσεις έκανε ο γενικός διευθυντής του GSMA, κ.  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.