Ψηφιακή Ευρώπη πολλών ταχυτήτων: Αποκλίσεις στις επιδόσεις των χωρών

 

Εξαιρετικά ανομοιογενής παραμένει ο ψηφιακός χάρτης της Ευρώπης, παρά την πρόοδο που σημειώνουν επιμέρους τα κράτη - μέλη. Οι επιδόσεις μιας σειράς χωρών σε θέματα συνδεσιμότητας, ψηφιακών δεξιοτήτων, ηλεκτρονικού εμπορίου, e-government, τις καθιστούν πρωταθλητές, ενώ, στον αντίποδα, μια μερίδα κρατών παραμένει στους ουραγούς της Ένωσης.

Οι Σκανδιναβικές χώρες αναδεικνύονται σε ψηφιακούς πρωταθλητές - Στους ουραγούς η ΕλλάδαΤην εικόνα αυτή αποτυπώνει η έκθεση αξιολόγησης των ψηφιακών επιδόσεων των χωρών - μελών της Ε.Ε. (European Digital Progress Report - EDPR), που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Επιτροπή.

Η Κοινοτική αξιολόγηση αποδίδει στον ευρωπαϊκό Βορρά και τις Σκανδιναβικές χώρες ειδικότερα, το ρόλο του ψηφιακού πρωταθλητή της Ευρώπης, ενώ στην άλλη άκρη της κατάταξης κινούνται κράτη του Νότου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Για παράδειγμα, ενώ η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Μάλτα καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης όσον αφορά των πρόσβαση των νοικοκυριών σε γρήγορο Ίντερνετ (ταχύτητες τουλάχιστον 30 Mbps), η Ελλάδα, η Κροατία, η Ιταλία και η Κύπρος είναι οι χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις στον τομέα αυτό.

Έτερες ανισότητες υφίστανται και μεταξύ διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών εντός του ίδιου κράτους, με τις αγροτικές και ορεινές περιοχές να αντιμετωπίζουν εμφανές ψηφιακό έλλειμμα σε σχέση με τα αστικά κέντρα. Για παράδειγμα, ενώ η ευρυζωνική κάλυψη αγγίζει ποσοστιαία το 71% των ευρωπαϊκών νοικοκυριών, στις αγροτικές περιοχές το ποσοστό αυτό μόλις που φτάνει το 28%. Χώρες, όπως η Μάλτα, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Λιθουανία έχουν τις καλύτερες επιδόσεις στην κάλυψη των αγροτικών περιοχών με NGA δίκτυα (95%), όταν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Γαλλία κινούνται κάτω από το 50%.

Να σημειωθεί ότι το European Digital Progress Report εξετάζει πέντε διαφορετικούς παράγοντες, προκειμένου να αξιολογήσει τις ψηφιακές επιδόσεις των ευρωπαϊκών χωρών: Συνδεσιμότητα, Digital Skills, Χρήση του Διαδικτύου, Ενσωμάτωση της Ψηφιακής Τεχνολογίας από τις Επιχειρήσεις, Ψηφιακές Δημόσιες Υπηρεσίες.

Η έκθεση του στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στα στοιχεία του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index - DESI για το 2016). Σύμφωνα με το DESI, η Ελλάδα παραμένει και το 2016 - όπως και στην αξιολόγηση του 2015 - στην 26η θέση μεταξύ των 28 χωρών μελών με συνολική βαθμολογία 0,37.

Συνδεσιμότητα - Ταχύτητες
Όσον αφορά το υπερ-ταχύτατο Ίντερνετ (ταχύτητες τουλάχιστον 100Mbps), αυτό αφορά - σύμφωνα με το European Digital Progress Report - μόλις το 8% των ευρωπαϊκών νοικοκυριών, που έχουν συνδρομή σε αντίστοιχες υπηρεσίες, όταν ο στόχος είναι για κάλυψη του 50% του συνολικού πληθυσμού έως το 2020. Σήμερα, Ρουμανία, Σουηδία και Λετονία αναδεικνύονται πρωταθλήτριες σε αυτές τις υπερ-υψηλές ταχύτητες.

Στον παράγοντα “Ανθρώπινο κεφάλαιο”, το European Digital Progress Report διαπιστώνει ότι το 45% των Ευρωπαίων πολιτών δεν διαθέτει ούτε τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Την ίδια στιγμή, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας στις ΤΠΕ, η απασχόληση στον κλάδο έχει αυξηθεί κατά μόλις 4% την τελευταία δεκαετία, υπογραμμίζοντας το μείζον πρόβλημα της αναντιστοιχίας σε επίπεδο digital skills μεταξύ αυτών που ζητά η αγορά και αυτών που διαθέτει το εργατικό δυναμικό.

Χρήση Διαδικτύου-e-commerce
Η πρόοδος που κάνουν, στο μεταξύ, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις σε θέματα online πωλήσεων αξιολογείται από το European Digital Progress Report μάλλον ως αργή. Σήμερα, μόλις το 16,7% διαθέτει τα προϊόντα του online, ποσοστό που έχει, ωστόσο, αυξηθεί μόλις κατά 3,5% την τελευταία πενταετία.

Οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις είναι πιο δυναμικές στο online κανάλι, καθώς το 38% πουλάει ηλεκτρονικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του, ποσοστό που έχει βελτιωθεί κατά 7% τα τελευταία πέντε χρόνια.

Η εικόνα είναι σαφώς διαφορετική στις μικρότερες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, καθώς μόλις το 7,5% των μικρομεσαίων εταιρειών έχει ανοίξει το κανάλι της online πώλησης, ποσοστό αυξημένο κατά μόλις 1% έναντι του 2013.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές αγκαλιάζουν μεν το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά δεν δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα. Ενώ το 53% των Ευρωπαίων καταναλωτών (ποσοστό αυξημένο κατά 13% σε σχέση με πέντε χρόνια νωρίτερα) αγοράζει σήμερα online, μόνο το 16% το κάνει από sites και ηλεκτρονικά καταστήματα εντός της Ε.Ε.

(Πηγή: Περιοδικό ΣΕΠΕ - τεύχος 24 Μαΐου 2016)

Powered by Bullraider.com
Ρομπότ γίνεται η χαρά της νοικοκυράς και σιδερώνει...
22 Ιουν 2017 14:16 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Ρομπότ γίνεται η χαρά της νοικοκυράς και σιδερώνει ρούχα Τέλος οι ζάρες   Τα ρομπότ στο μέλλον δεν θα κλέβουν μόνο τις δουλειές μας, αλλά θα κάνουν και τις δουλειές του σπιτιού. Ισπανοί ερευνητές παρουσίασαν ένα ανθρωποειδές ρομπότ που σιδερώνει ρούχα - με μεγάλη μάλιστα προσοχή στο έργο του, ώστε να μην αφήσει καμία ζάρα.

Διαβάστε όλο το άρθρο
Έρχονται τα έξυπνα πλοία
10 Ιουν 2017 20:10 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Αυτόνομα εμπορικά πλοία σχεδιάζει να ναυπηγήσει η Ιαπωνία Στη θάλασσα χωρίς καπετάνιο των εμπορικών πλοίων να ταξιδεύουν μόνα τους. Οι εφοπλιστικές και οι ναυπηγικές εταιρείες της Ιαπωνίας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν την τεχνητή νοημοσύνη στην ιαπωνική ναυτιλία, σχεδιάζοντας να κάνουν πραγματικότητα τα αυτόνομα πλοία χωρίς καπετάν [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Ευρωπαϊκό βραβείο στην Τήλο για σχέδιο ενεργειακής...
21 Ιουν 2017 13:58 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Ευρωπαϊκό βραβείο στην Τήλο για σχέδιο ενεργειακής αυτονομίας Πρώτη στη Μεσόγειο     H ενέργεια από την ανεμογεννήτρια και το φωτοβολταϊκό πάρκο του νησιού θα αποθηκεύεται σε βιομηχανικές μπαταρίες -εικόνα αρχείου   (Φωτογραφία: Reuters)
;[ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Αυτόνομο τραμ χωρίς οδηγό θα αποκτήσουν σύντομα οι...
09 Ιουν 2017 14:02 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Αυτόνομο τραμ χωρίς οδηγό θα αποκτήσουν σύντομα οι Κινέζοι Στους δρόμους από το 2018   εσα σε μετρό, τραμ και λεωφορείο, που δεν έχει ανάγκη ούτε από οδηγό ούτε από γραμμές για να κινηθεί, σύντομα θα μεταφέρει επιβάτες στην Κίνα.Το νέο Autonomous Rail Transit (ART) συνδυάζει χαρακτηριστικά μετρό, λεωφορείου και τραμ, σύμφωνα με το Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων.Το νέο [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.