Αυτόνομα εμπορικά πλοία σχεδιάζει να ναυπηγήσει η Ιαπωνία

Στη θάλασσα χωρίς καπετάνιο

Αθήνα

Μετά τα drones και τα αυτόνομα οχήματα, έρχεται η σειρά των εμπορικών πλοίων να ταξιδεύουν μόνα τους. Οι εφοπλιστικές και οι ναυπηγικές εταιρείες της Ιαπωνίας ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φέρουν την τεχνητή νοημοσύνη στην ιαπωνική ναυτιλία, σχεδιάζοντας να κάνουν πραγματικότητα τα αυτόνομα πλοία χωρίς καπετάνιο έως το 2025.

Στόχος τους είναι να αποκτήσουν την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία στις θάλασσες του πλανήτη, αξιοποιώντας την ιαπωνική πρωτοπορία στον τομέα των ρομπότ κάθε είδους. Το μερίδιο της ιαπωνικής ναυτιλίας παγκοσμίως έχει υποχωρήσει σε περίπου 20% και στόχος είναι να αυξηθεί ξανά γύρω στο 30%.

Καθώς η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων πλοίων θα κοστίσει κατ' ελάχιστον πολλές εκατοντάδες δολάρια, οι εταιρείες Mitsui OSK Lines, Nippon Yusen, Japan Marine United και άλλες αποφάσισαν να μοιρασθούν τις δαπάνες και την τεχνογνωσία, σύμφωνα με το BBC και τoν Guardian.

Τα νέα πλοία με τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιούν, μεταξύ άλλων, το «Διαδίκτυο των Πραγμάτων» (τη διασύνδεση των διαφόρων άψυχων αντικειμένων μεταξύ τους μέσω Ίντερνετ) για να συλλέγουν και αναλύουν δεδομένα σχετικά με τον καιρό, τις θαλάσσιες διαδρομές, τα εμπόδια (άλλα πλοία, βράχια κ.ά.).

Με αυτό τον τρόπο, τα «έξυπνα» πλοία αναμένεται να χαράζουν μόνα τους τις καλύτερες δυνατές πορείες από άποψη ασφάλειας και εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων, μειώνοντας παράλληλα τα ναυτικά ατυχήματα.

Σε πρώτη φάση, λίγα μέλη του πληρώματος θα παραμείνουν στο αυτόνομο πλοίο για λόγους εποπτείας και συμπληρωματικών εργασιών, αλλά ο τελικός στόχος των Ιαπώνων είναι πλοία χωρίς τον παραμικρό ναυτικό πάνω τους. Αρχικά υπάρχουν σχέδια για να δημιουργηθεί ένας στόλος 250 αυτόνομων πλοίων, με τη βοήθεια της ιαπωνικής κυβέρνησης στο πλαίσιο της νέας εθνικής στρατηγικής της χώρας για ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Νορβηγία, η οποία επίσης εξελίσσει τη δική της τεχνολογία πλοίων χωρίς ανθρώπους, έχοντας κάνει σημαντικές προόδους, καθώς σχεδιάζει να παρουσιάσει ακόμη κι εντός του 2018 ένα αυτόνομο πλήρως ηλεκτροκίνητο εμπορικό πλοίο, που θα κάνει μεταφορές λιπασμάτων ανάμεσα σε τρία λιμάνια της χώρας. Αρχικά το πλοίο θα διαθέτει καπετάνιο και λίγα μέλη πληρώματος, το 2019 δεν θα έχει πλήρωμα αλλά θα ελέγχεται από την ξηρά (remote-controlled), ενώ το 2020 σχεδιάζεται να είναι πλέον ταυτόχρονα μη επανδρωμένο και πλήρως αυτόνομο.

Παρόμοια σχέδια έχει και η βρετανική Rolls-Royce, η οποία ανακοίνωσε πέρυσι ότι σχεδιάζει τηλεκατευθυνόμενα πλοία που θα τεθούν σε λειτουργία έως το 2020, με τον «καπετάνιο» να βρίσκεται στο κέντρο ελέγχου στην ξηρά. Κάθε χώρα ελπίζει ότι η δική της αυτόνομη τεχνολογία θα αποτελέσει τελικά τη βάση για τις μελλοντικές τεχνικές προδιαγραφές των «έξυπνων» πλοίων.

Παράλληλα, οι ΗΠΑ αναπτύσσουν σχετικές στρατιωτικές εφαρμογές και ήδη το 2016 έριξαν στο νερό το μήκους 40 μέτρων πειραματικό αυτόνομο πλοίο ανθυποβρυχιακού πολέμου Hunter. Μπορεί να ταξιδεύει επί δύο έως τρεις μήνες τη φορά, χωρίς καθόλου πλήρωμα ούτε τηλεκατεύθυνση.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

(Πηγή: in.gr - 10 Ιουνίου 2017)

Powered by Bullraider.com
2 στις 3 ελληνικές εταιρείες επενδύουν στην τεχνολ...
23 Apr 2020 10:42 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

2 στις 3 ελληνικές εταιρείες επενδύουν στην τεχνολογία ως απάντηση στην κρίση Βαριά σκιά στις ελληνικές επιχειρήσεις ρίχνει, ήδη, η πανδημία του νέου κορωνοϊού, επηρεάζοντας κρίσιμους δείκτες, όπως οι πωλήσεις, η κερδοφορία, αλλά και το ηθικό των εργαζομένων. Πάντως, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών δηλώνει πως έχει ήδη επηρεαστεί από την εξάπλωση του κορωνοϊού, μόλις το 33% των προγραμματίζει ανα [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Στο 2% το ποσοστό της τηλεργασίας στην Ελλάδα...
11 Feb 2020 11:52 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Στο 2% το ποσοστό της τηλεργασίας στην Ελλάδα Τη λύση της τηλεργασίας, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών από απόσταση, επιλέγουν όλο και περισσότεροι πολίτες ανά τον κόσμο, με την τεχνολογία να μετασχηματίζει ριζικά τον τρόπο, που οργανώνεται και παρέχεται η εργασία. Στην Ελλάδα, το 2% των απασχολουμένων, ηλικίας 15 έως 64 ετών, εργάζεται πλέον από το σπίτι (στοιχεία 2018). Συνολικά, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Οι Έλληνες επιδοκιμάζουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό...
23 Apr 2020 10:34 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Οι Έλληνες επιδοκιμάζουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης Περισσότερο ψηφιακό κράτος ζητούν οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι, στη μεγάλη πλειοψηφία τους, δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τις δράσεις για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό τμήματος της δημόσιας διοίκησης, που “έτρεξαν” στη χώρα μας εν μέσω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Οι Έλληνες πολίτες επιδοκιμάζουν ψηφιακές ευκολίες, όπως η  [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Ρομποτική, drones και αισθητήρες καταλύτες για την...
04 Feb 2020 15:59 - Παναγιώτης Φουντόπουλος

Ρομποτική, drones και αισθητήρες καταλύτες για την αγροτική παραγωγή Μπορεί η επένδυση σε νέες τεχνολογίες στον αγροτικό τομέα να έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλους τομείς, αλλά πλέον και ο τομέας της γεωργίας φαίνεται πως οδεύει ολοταχώς προς την 4η βιομηχανική επανάσταση. Ήδη, η τεχνητή νοημοσύνη, το Internet of Things, το blockchain και άλλες ψηφιακές τεχνολογίες, αξιοποιούνται πλέον στην αγροτική παραγωγή, παρέχοντ [ ... ]

Διαβάστε όλο το άρθρο
Other Articles
     

 

 

 

© 2013-2014 futurehome.gr - All Rights Reserved.